با وجود اینکه فناوری های وای فای 6 و 6E هنوز آن طور که باید و شاید در میان کاربران جا نیفتاده، اما به نظر می رسد که اینتل به عنوان رهبر بازار تراشه سازی قصد دارد تا نسل آینده این فناوری را نیز معرفی کند! در همین راستا اینتل وای فای 7 را معرفی کرده و اعلام کرده که تمام تمرکز خود را بر روی توسعه نسل آینده باندهای اینترنتی معطوف کرده است!

اینتل تکنولوژی وای فای 7 با سرعت 5Gbps را معرفی کرد. این تکنولوژی در سال 2024 در دسترس قرار می گیرد

در جدیدترین ویدئویی که در کانال یوتیوب Intel Newsroom قرار گرفته، این غول دنیای تکنولوژی اعلام کرده که با همکاری Broadcom در حال کار کردن بر روی فناوری وای فای 7 است. در این ویدئو وای فای 7 به سرعت 5 گیگابیت در ثانیه دست پیدا کرده که در مقایسه با سرعت 1 گیگابیت در ثانیه وای فای 6، پنج برابر سریع تر است! همچنین این میزان سرعت در مقایسه با وای فای 5 (که فقط 200 مگابیت در ثانیه سرعت دارد)، 25 برابر بیشتر است! به این ترتیب به نظر می رسد که باید منتظر تحول بزرگی در شبکه بی سیم وای فای باشیم!

در این ویدئو، از یک لپ تاپ قدرت گرفته از اینتل و سازگار با وای فای 7 به همراه یک اکسس پوینت Broadcom استفاده شده است. این تجهیزات توانسته اند تا به سرعت پایدار و ثابت 5 گیگابیت در ثانیه دست پیدا کنند. Broadcom اضافه می کند که ارزش وای فای 7 بسیار فراتر از یک افزایش سرعت ساده نسبت به نسل های قبلی است! در واقع وای فای 7 ظرفیت شبکه را به میزان قابل توجهی افزایش می دهد و زمان تأخیر را نیز به حداقل میزان ممکن می رساند:

«کاهش زمان تأخیر برای دستیابی به بهترین تجربه از کار با وای فای فوق العاده ارزشمند است. چرا که این موضوع باعث می شود تا اپلیکیشن ها و بازی های آنلاین با کیفیت بالاتری اجرا شوند و زمان تأخیر عملکرد وایرلس هدست های VR کمتر شود. برای استریمرها نیز این موضوع اهمیت زیادی دارد و آنها می توانند تا با رزولوشن حیرت انگیز UHD 16K و بالاترین فریم ریت به استریم با کیفیت مدیا بپردازند. همچنین وای فای 7 این امکان را فراهم می آورد تا افراد بیشتری بتوانند در شبکه های 4K یا 8K به صورت هم زمان به استریم بپردازند».

اینتل تکنولوژی وای فای 7 با سرعت 5Gbps را معرفی کرد. این تکنولوژی در سال 2024 در دسترس قرار می گیرد

در اطلاعاتی که اینتل به صورت چاپی در رابطه با وای فای 7 ارائه داده به این نکته اشاره شده که این شرکت امیدوار است که لپ تاپ های سازگار با این فناوری از سال 2024 به بازار بیایند. در این اطلاعات به 4 نکته کلیدی در رابطه با وای فای 7 نیز اشاره شده است. این 4 پیشرفت کلیدی به ترتیب عبارتند از اتصال سریع، نهایت پایداری و ثبات، پاسخ دهی مشابه با اتصال با سیم و ارتقای امنیت و حریم شخصی. در جدول زیر که توسط اینتل ارائه شده، می توانید مقایسه بین وای فای 7 با نسل های قبلی را مشاهده کنید:

اینتل تکنولوژی وای فای 7 با سرعت 5Gbps را معرفی کرد. این تکنولوژی در سال 2024 در دسترس قرار می گیرد

وای فای 7 بر روی سه باند 2.4 گیگاهرتز، 5 گیگاهرتز و 6 گیگاهرتز عمل می کند و چند دستگاه مختلف به صورت هم زمان می توانند به آن متصل شوند. در واقع سه بانده بودن وای فای 7 این امکان را به شما می دهد تا هر یک از دستگاه هایتان را متناسب با ظرفیت هایشان به مناسب ترین باند اتصال دهید!

منبع: gizmochina