اگر قصد راه اندازی یک کامپیوتر رومیزی دارید و قصد دارید تا از پردازنده AMD Ryzen 5800X بر روی آن استفاده کنید، بهتر است تا از یک خنک کننده نیز در کنار آن بهره ببرید. پردازنده های مرکزی ساخت AMD به صورت پیش فرض همراه با یک خنک کننده عرضه نمی شوند و شما باید آن را به صورت جداگانه تهیه کنید. به این ترتیب باید با خنک کننده های سازگار با این پردازنده آشنا شوید. لازم به ذکر است که مدل های خنک کننده متفاوتی برای این منظور موجود است؛ خنک کننده های مبتنی بر مایع، خنک کننده های کاملاً بی صدا یا خنک کننده های معمولیِ مبتنی بر جریان دادن هوا. پس ابتدا نیازهای خود را شناسایی کرده و سپس اقدام به خرید CPU Cooler نمایید! در این بخش چهار مدل از بهترین خنک کننده های سازگار با پردازنده AMD Ryzen 5800X را به شما معرفی می کنیم.

خنک کننده be quiet! Dark Rock Pro 4 – مستحکم و البته بی صدا

خنک کننده be quiet! Dark Rock Pro 4 – مستحکم و البته بی صدا

خنک کننده Dark Rock Pro 4 فوق العاده مستحکم و با دوام است و در سخت ترین شرایط هم دوام می آورد. این قطعه هوای گرم تولید شده توسط سی پی یو را به بیرون منتقل کرده و دمای آن را همواره در حالت استاندارد نگه می دارد. همچنین این خنک کننده سروصدای بسیار کمی از خود تولید می کند. البته توجه داشته باشید که خنک کننده Dark Rock Pro 4 وزن نسبتاً سنگینی دارد.

خنک کننده Arctic Liquid Freezer II – خنک سازی بر اساس مایع

خنک کننده Arctic Liquid Freezer II – خنک سازی بر اساس مایع

خنک کننده Arctic Liquid Freezer II از سیستم خنک سازی مبتنی بر مایع بهره می برد و از این جهت عملکردی با کمترین میزان صدا را ارائه می دهد. این خنک کننده دمای سی پی یو را همواره در حالت نرمال نگه داشته و قیمت مناسبی نیز دارد. به طوری که می توان آن را یکی از مقرون به صرفه ترین liquid-cooling های موجود دانست. البته این خنک کننده ظاهر چندان مدرن و جذابی ندارد اما از لحاظ عملکرد نیازهای شما را به خوبی پوشش خواهد داد.

خنک کننده NZXT Kraken X73  - رده بالا و کاربردی!

خنک کننده NZXT Kraken X73  - رده بالا و کاربردی!

اگر به دنبال یک خنک کننده قدرتمند بر اساس مایع هستید و طراحی ظاهری آن هم برایتان مهم است، مدل Kraken X73 برند NZXT را مد نظر داشته باشید! این خنک کننده از قابلیت نورپردازی RGB برخوردار است و برای استفاده بر روی سیستم های گیمینگ انتخاب ایده آلی است. درست است که این خنک کننده قیمت بالایی دارد، اما با استفاده از آن خیالتان بابت متعادل ماندن دمای سی پی یو کاملاً راحت خواهد بود.

خنک کننده Noctua NH-U12A – فوق العاده بی صدا

خنک کننده Noctua NH-U12A – فوق العاده بی صدا

شرکت Noctua به تولید فن های بی صدا همراه با عملکرد پایدار و با ثبات شناخته شده است. خنک کننده مدل NH-U12A نیز از این قاعده مستثنی نیست و یکی از بی صدا ترین خنک کننده های موجود به حساب می آید. علاوه بر عملکرد بی صدا، این خنک کننده عملکردی با کیفیت نیز ارائه می دهد و به طور کامل گرمای تولید شده توسط سی پی یو را به فضای بیرونی انتقال می دهد.

برای کسب اطلاعات لازم در رابطه با قیمت و نحوه خرید انواع پردازنده و خنک کننده سی پی یو با شماره 73027-021 تماس بگیرید.

منبع: windowscentral