از اقتصادی ترین و قدرتمند ترین کارت گرافیک های شرکت ایسوس می توان به مدل Phoenix GeForce GTX 1630 4GB اشاره کرد. کارت گرافیک های سری Phoenix ایسوس از قابلیت ارائه حداکثر کارایی ممکن در یک طراحی جمع و جور را برخوردار هستند. کارت گرافیک مورد بررسی ما مجهز به 4 گیگابایت حافظه پر سرعت از نوع GDDR6 و فن قدرتمند بوده و با معماری مدرن Turing شرکت Nvidia ساخته شده است. فن استفاده شده در این مدل کارت گرافیک مجهز به بلبرینگ 2 توپی بوده که نسبت به دیگر فن ها از طول عمری تا 2 برابر برخوردار هستند. فناوری های متعددی نیز در این مدل کارت گرافیک استفاده شده تا کاربر قادر به بهره مندی از حداکثر توان باشد. در ادامه مطلب به بررسی بیشتر و تخصصی تر کارت گرافیک Phoenix GeForce GTX 1630 4GB ایسوس خواهیم پرداخت، پس لطفا تا انتهای مطلب با ما همراه باشید!

کارت گرافیک Phoenix GeForce GTX 1630 4GB ایسوس، اقتصادی و پرقدرت!

معماری Turing و قابلیت پشتیبانی از 3 مانیتور!

بهره مندی از معماری Turing را می توان یکی از مهم ترین و مثبت ترین ویژگی های کارت گرافیک Phoenix GeForce GTX 1630 4GB محسوب کرد که توسط مهندسان خوش ذوق ایسوس استفاده شده است! این نوع معماری با توجه به بهره مندی از به روزترین فناوری های شرکت انویدیا به همراه ساختار یکپارچه و جدید برای حافظه قادر است هنگام اجرای بازی های ویدئویی کارایی موثر و بسیار خوبی را به ارمغان بیاورد! از دیگر ویژگی های این معماری نیز می توان به بهره وری انرژی بیشتر تا 1.4 برابر نسبت به نسل قبل اشاره کرد که موجب پایین آمدن میزان نویز و دما به همراه کارایی بیشتر خواهد شد. لازم به ذکر است که این مدل کارت گرافیک دارای حافظه 4 گیگابایتی از نوع GDDR6 نیز است. حافظه موجود با ترکیب معماری Turing می تواند بازی های مد نظر کاربر را با بالاترین میزان کیفیت اجرا کرده و نیاز آن ها را تا حد زیادی رفع کند!

پل های ارتباطی متعددی نیز در ساخت کارت گرافیک Phoenix GeForce GTX 1630 4GB ایسوس مورد استفاده قرار گرفته تا کاربر برای استفاده از چندین مانیتور با هیچ چالشی روبرو نشود. پورت های ارتباطی این مدل کارت گرافیک شامل 1 عدد پورت DVI-D، 1 عدد پورتDisplayPort 1.4a  و 1 پورت HDMI 2.0b می شود. بنابراین شما می توانید با استفاده از این کارت گرافیک از 3 مانیتور به صورت هم زمان بر روی کامپیوتر خود بهره ببرید. این ویژگی به خصوص برای گیمرهای حرفه ای کارایی بالایی دارد و فضای مانور بیشتری را در اختیار آنها قرار می دهد! لازم به ذکر است که کارت گرافیک Phoenix GeForce GTX 1630 4GB ایسوس از رزولوشن حداکثر 7680x4320 پیکسل پشتیبانی می کند و قادر است تصاویری با وضوح Full HD، 4K و 8K را به شما ارائه دهد. ضمن اینکه این کارت گرافیک از باس حافظه 64 بیت نیز بهره می برد. به این ترتیب هیچ گونه مشکلی برای اجرای پردازش های گرافیکی سنگین و اجرای بازی های روز با آن نخواهید داشت.

کارت گرافیک Phoenix GeForce GTX 1630 4GB ایسوس، اقتصادی و پرقدرت!

سیستم خنک کنندگی قدرتمند و فناوری های کاربردی!

از ویژگی های مثبتی که باعث شده تا کارت گرافیک Phoenix GeForce GTX 1630 4GB ایسوس تبدیل به کارآمدترین مدل بین سایر کارت گرافیک های هم رده خود شود می توان به سیستم خنک کنندگی قدرتمند اشاره کرد! شرکت ایسوس به همین دلیل در ساخت این مدل کارت گرافیک از مناسب ترین نوع سیستم خنک کنندگی بهره برده است! سیستم خنک کنندگی این مدل کارت گرافیک شامل 1 عدد فن قدرتمند می شود! از ویژگی های فن تعبیه شده می توان به قابلیت افزایش دادن میزان جریان هوا، قابلیت ارائه تهویه مطلوب پردازنده و قطعات الکترونیکی و پایین آمدن میزان صدا نسبت به دیگر مدل ها اشاره کرد. شرکت ایسوس در ساخت فن این مدل کارت گرافیک از یاتاقان های 2 توپی استفاده کرده است. یاتاقان های استفاده شده باعث می شود تا فن ها علاوه بر عملکرد ثابت از دوام بیشتر و طول عمر بالایی نیز برخوردار باشند. این نوع کارت گرافیک ها پس از گذراندن مراحل ذکر شده می توانند عملکرد خیره کننده ای را به ارمغان بیاورند! از مزایای خط تولید خودکار می توان به طراحی انحصاری، محیا شدن جهت اورکلاک حرفه ای، بهره مندی از لحیم کاری هوشمندانه بدون به وجود آمدن سطوح برنده در مدار و روش های کنترل کیفیت فوق پیشرفته اشاره کرد! شیوه Auto-Extreme نیز از دیگر ویژگی های مهم و مثبتی است که شرکت ASUS در طراحی و ساخت کارت گرافیک Phoenix GeForce GTX 1630 4GB مورد استفاده قرار داده است. کارت گرافیک با این شیوه توسط ماشین های دقیق و مهندسی شده تولید شده تا خیال کاربر را بابت خطاهای انسانی و دیگر مشکلات راحت کرده باشد.

شرکت ایسوس جهت بالا بردن میزان بازدهی و عملکرد این مدل کارت گرافیک از فناوری های انحصاری شرکت انویدیا بهره برده است! ویژگی های انحصاری انویدیا که در این مدل کارت گرافیک مورد استفاده قرار گرفته شامل فناوری Nvidia G-Sync و Ansel می شود. فناوری Nvidia G-SYNC وظیفه ارائه تصاویر روان همراه با نرخ به روز رسانی بالا را بر عهده داشته و به کاربر این امکان را می دهد بدون کوچک ترین پارگی و یا سکته تصویر مشغول انجام بازی های ویدئویی خود باشند! این مدل کارت گرافیک با توجه به برخورداری از فناوری NVIDIA Ansel قادر است امکان ضبط تصاویر حرفه ای و باکیفیت برای کاربر فراهم می شود. با استفاده از این فناوری تصاویر می توانید مورد نظر خود را با رزولوشن بی نظیر دامنه داینامیک بالا به همراه تصاویر 360 درجه ای ضبط کرده و با دیگران به اشتراک بگذارید!

کارت گرافیک Phoenix GeForce GTX 1630 4GB ایسوس، اقتصادی و پرقدرت!

نرم افزار کاربردی و قابلیت اجرای بازی با نرخ فریم بالا!

ایسوس به منظور دسترسی آسان به تنظیمات کارت گرافیک Phoenix GeForce GTX 1630 4GB از یک نرم افزار اختصاصی (GPU Twaek II) استفاده کرده است. کاربر با استفاده از این نرم افزار قادر خواهد بود به تنظیمات ولتاژ کارت، فرکانس حافظه و کلاهک هسته GPU دسترسی داشته باشد. در ضمن با توجه به قابلیت تنظیم 0 تا 100 این مدل کارت گرافیک توسط نرم افزار، این امکان را خواهید داشت تا با کمک آن بتوانید به حداکثر عملکرد کارت گرافیک دست پیدا کنید. در ضمن شرکت ایسوس جهت بالا بردن میزان بازدهی و عملکرد کارت گرافیک Phoenix GeForce GTX 1630 4GB از درایور انحصاری شرکت انویدیا بهره برده است! درایور استفاده شده در این مدل کارت گرافیک شامل Studio Driver می شود. درایور استفاده شده در سری GeForce قادر به ایجاد بهترین و لذت بخش ترین تجربه اجرای بازی های ویدئویی هستند! درایور اختصاصی Nvidia Studio وظیفه بهبود بخشیدن به راندمان کارت گرافیک در انواع مختلف نرم افزارهای تولید محتوا را بر عهده دارد. این ویژگی به لطف ترکیب شدن پردازنده های گرافیکی شرکت Nvidia با درایورهای اختصاصی انویدیا استودیو به وجود آمده و این امکان را به کاربر می دهد تا علاوه بر کنار گذاشتن موانع سخت افزاری، پایداری کارت گرافیک را نیز به طرز چشمگیری افزایش دهید!

منبع: asus