در سال 2022 بود که گوگل یک نسخه بتای اختصاصی از Google Play Games for PC را برای یک سری از کاربران انتخاب شده ارائه داد. اکنون پس از گذشت حدود یک سال، نسخه عمومی این اپلیکیشن دسکتاپ نیز از جانب گوگل منتشر شده است. این اپلیکیشن که بر روی سیستم عامل های ویندوز 10 و 11 نصب می شود، تجربه ای بهتر از انجام بازی های موبایل را برای کاربران پلتفرم گیمینگ گوگل بر روی PC فراهم می آورد.

بازی های اندرویدی اکنون بر روی ویندوز 10 و 11 قابل اجرا هستند

مطابق با اطلاعاتی که بر روی صفحه اختصاصی گوگل پلی منتشر شده سرویس، “Google Play Games” یک اپلیکیشن PC است که به شما اجازه می دهد تا بازی های موبایل پرطرفدار را بر روی کامپیوتر یا لپ تاپ ویندوزی دانلود و اجرا نمایید. به این ترتیب کاربران می توانند لذت انجام دادن بازی های اندرویدی از طریق ماوس و کیبورد را تجربه کنند. تمام امتیازات کسب شده در این بازی ها به صورت مستقیم در گوگل پلی اعمال می شوند و کاربران هیچ یک از مزایای انجام بازی بر روی گوشی اندرویدی را از دست نمی دهند.

در نسخه بتای اولیه Google Play Games، این سرویس فقط در کشورهای هنگ کنگ، کره جنوبی و تایوان قابل دسترسی بود. اما اکنون این سرویس برای کشورهای دیگری شامل استرالیا، برزیل، کانادا، اندونزی، مالزی، مکزیک، فیلیپین، سنگاپور، تایلند و ایالات متحده آمریکا نیز در دسترس قرار گرفته است. تمام افراد ساکن این کشورها می توانند از طریق اکانت های قانونی خود، نسخه بتا Google Play Games for PC را به طور مستقیم بر روی سیستم خود دانلود کنند.

بازی های اندرویدی اکنون بر روی ویندوز 10 و 11 قابل اجرا هستند

گوگل حداقل پیش نیازهای سخت افزاری برای دانلود و نصب Google Play Games for PC را به صورت زیر اعلام کرده است:

  • سیستم عامل: ویندوز 10 (v2004)
  • حافظه ذخیره سازی: SSD با 10 گیگابایت ظرفیت خالی
  • گرافیک: گرافیگ تجمیع شده Intel UHD Graphics 630 یا مدل نزدیک به آن
  • پردازنده: 4 هسته ای
  • حافظه رم: 8 گیگابایت
  • دسترسی به اکانت ادمین ویندوز
  • قابلیت مجازی سازی سخت افزاری باید فعال باشد

مطابق با اعلام گوگل هم اکنون این سرویس بیش از 100 بازی را پوشش می دهد. این شرکت برنامه دارد تا در فواصل زمانی کوتاه مدت، تعداد بازی های قابل دانلود با Google Play Games را افزایش دهد و هر بار عناوین جدیدی از بازی ها را در آن معرفی کند. به این ترتیب کاربران باید برای مشاهده عناوین جدید به صورت متناوب به این سرویس سر بزنند.

بازی های اندرویدی اکنون بر روی ویندوز 10 و 11 قابل اجرا هستند

در رابطه با تاریخ عرضه نسخه نهایی این سرویس نیز گوگل اعلام کرده است که این موضوع کاملاً به منطقه جغرافیایی کاربران بستگی دارد. با این حال Google Play Games تا پایان سال جاری میلادی برای تعداد بیشتری از کشورها در دسترس قرار خواهد گرفت. توجه داشته باشید که این سرویس فقط مختص سیستم عامل های ویندوز 10 و 11 است و برای کاربران macOS کارایی ندارد. احتمال دارد تا در آینده، گوگل پلی گیمز برای کاربران مک نیز ارائه شود. باید ببینیم گوگل در این زمینه چه برنامه ای را در پیش خواهد گرفت.

منبع: gizmochina