برند شیائومی از جدیدترین تلویزیون خود، Xiaomi TV S85 Mini LED، رونمایی کرده است. این تلویزیون با سایز 85 اینچ معرفی شده و به صفحه نمایش فوق العاده با کیفیتِ 4K مجهز است. با توجه به مشخصات فنی رده بالا، جای تعجب نیست که این تلویزیون کمی گران قیمت باشد! به طور دقیق تر باید گفت که شیائومی قیمت تلویزیون S85 را در حدود 968 دلار تعیین کرده است! در ادامه با مشخصات این مدل جدید بیشتر آشنا می شویم؛ با ما همراه باشید.

تلویزیون شیائومی Xiaomi TV S85 با صفحه نمایش 4K 144Hz از راه رسید

حدود چند هفته پیش بود که مدل های 55، 65 و 75 اینچ این سری از تلویزیون های شیائومی معرفی شده بود و اکنون مدل 85 اینچی آن نیز برای خرید عمومی در دسترس قرار گرفته است. بد نیست بدانید که قیمت تلویزیون شیائومی Xiaomi TV S85 در مرحلۀ پیش فروش 1105 دلار بود که پس از عرضه رسمی به 968 دلار کاهش پیدا کرده است.

مشخصات تلویزیون شیائومی Xiaomi TV S85 Mini LED

بیایید به مشخصات فنی این تلویزیون جذاب نگاه دقیق تری بیندازیم! تلویزیون Xiaomi TV S85 به یک پنل Mini LED با سایز 85 اینچ مجهز است و توانایی دستیابی به روشنایی فوق العادۀ 1200 نیت را دارد. این مشخصات، وضوح عالی و رنگ های باورپذیر این مدل را تضمین می کنند. همچنین نواحی شفاف تصویر با بالاترین میزان درخشندگی و نواحی تاریک با بهترین وضوح بر روی صفحه نمایش این تلویزیون شیائومی به نمایش در می آیند. البته هنوز معیار «ظرفیت پارتیشن های نور پس زمینه» برای این تلویزیون به صورت رسمی اعلام نشده است. این معیار برای محصولاتی که از پنل Mini LED قدرت می گیرند بسیار مهم است و عجیب است که شیائومی اشاره ای به آن نکرده است.

مشخصات تلویزیون شیائومی Xiaomi TV S85 Mini LED

تلویزیون شیائومی S85 از رزولوشن 4K پشتیبانی می کند و از نرخ بروز رسانی تصویر 144 هرتز بهره می برد. در زمینه تکنولوژی های مربوط به کیفیت تصویر، این تلویزیون از فناوری انحصاری شیائومی به نام Master Picture Quality Engine برخوردار است. این فناوری با بهره گیری از الگوریتم های پیشرفته، کیفیت رنگ ها، کنتراست، شفافیت و میزان تحرک موجود در تصویر را بهینه سازی کرده و تجربه ای مشابه با واقعیت را از تماشای تصاویر به ارمغان می آورد.

مشخصات تلویزیون شیائومی Xiaomi TV S85 Mini LED

از دیگر ویژگی های چشمگیر تلویزیون 4K شیائومی مدل S85 می توان به پوشش دهی 95 درصد از محدوده رنگ DCI-P3 و کنتراست داینامیک 12000000:1 اشاره کرد. به این ترتیب باز تولید رنگ ها بر روی صفحه نمایش این تلویزیون به دقیق ترین شکل ممکن صورت می پذیرد! ضمن اینکه این مدل به فناوری های نور آبی کم (Low Blue Light) و کاهش پرش تصویر (Flicker Reduction) مجهز است و از خستگی چشمان کاربر جلوگیری به عمل می آورد.

مشخصات تلویزیون شیائومی Xiaomi TV S85 Mini LED

تلویزیون 85 اینچ شیائومی S85 برای گیمرها هم جذابیت های بی شماری دارد! به عنوان مثال این تلویزیون هوشمند به پورت های HDMI 2.1 مجهز است و از تکنولوژی های VRR (رفرش ریت متغیر) و ALLM (حالت کاهش تأخیر اتوماتیک) بهره می برد. این مشخصات باعث می شوند تا گیمر یک گیم پلی سریع، روان و هیجان انگیز را تجربه نمایید. علاوه بر این، تلویزیون شیائومی S85 از زمان تأخیر ورودی 4 میلی ثانیه ای برخوردار است و از جدید ترین نسل کنسول های بازی پشتیبانی می کند.

اما داخل بدنۀ تلویزیون هوشمند شیائومی Xiaomi TV S85 Mini LED چه خبر است؟! این دستگاه از پردازنده چهار هسته ای A73 قدرت می گیرد و به 4 گیگابایت حافظه رم مجهز است. ضمن اینکه 64 گیگابایت حافظه ذخیره سازی نیز برای آن در نظر گرفته است. این تلویزیون در بخش نرم افزاری از سیستم عامل HyperOS برخوردار است و برای اجرای انواع اپلیکیشن، استریم محتوا و اجرای چند وظیفۀ مختلف به طور همزمان کاملاً آمادگی دارد.

مشخصات تلویزیون شیائومی Xiaomi TV S85 Mini LED

در نهایت باید به این نکات هم اشاره کنیم که تلویزیون جدید شیائومی از وای فای 6 پشتیبانی می کند و اتصال به اینترنت را در سریع ترین حالت ممکن فراهم می آورد. مجهز بودن به سیستم اسپیکر استریوی چهار بخشی و پشتیبانی از صدای پانورامیک دالبی ویژن، کیفیت صدای بی نظیر این مدل را تضمین می کنند.

در مجموع پیش بینی می شود تلویزیون Xiaomi TV S85 با استقبال زیادی در بازارهای جهانی مواجه شود. نظر شما در مورد این دستگاه چیست؟ آیا به خرید آن علاقه دارید؟! نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

منبع خبر: Gizmochina