از پرطرفدارترین سبک بازی های ویدئویی را می توان سری بازی های شوتر محسوب کرد. این نوع بازی ها به دلیل هیجان بالایی که در اختیار دارند توانسته اند گیمرهای زیادی را به سمت خود جلب کنند. شرکت کورسیر از نمونه برندهای تولید کننده لوازم جانبی گیمینگ بوده که به دلیل محصولات رده بالا و استاندارد از طرفداران زیادی برخوردار است. از نمونه محصولات تولیدی کورسیر که می تواند بهترین گزینه برای انجام بازی های شوتر باشد می توان به ماوس گیمینگ M65 RGB ULTRA اشاره کرد. این مدل ماوس از مقاوم ترین بدنه برخوردار بوده تا قادر به دوام بیشتر در برابر ضربات احتمالی و یا دیگر شرایط باشد! با وجود سنسورهای پیشرفته و حساسی که در ساخت این مدل ماوس استفاده شده نیز می توان گفت که با یکی از برترین ماوس های گیمینگ روبرو هستیم. مهندسان کورسیر جهت کنترل تعادل توسط کاربر از وزنه های متعدد قابل جداسازی در زیر ماوس استفاده کرده تا کاربر نسبت به راحتی خود اقدام به تنظیم آن کند. سوئیچ های باکیفیت نیز از دیگر ویژگی های این مدل ماوس محسوب می شود. در ادامه مطلب به بررسی بیشتر و تخصصی تر ماوس گیمینگ M65 RGB ULTRA کورسیر خواهیم پرداخت، پس لطفا تا انتهای مطلب با ما همراه باشید!

 

بررسی ماوس گیمینگ Corsair M65 RGB ULTRA

طراحی و ساخت!

از مقاوم ترین و مستحکم ترین ماوس های گیمینگی که توسط شرکت معتبر و نام آشنای کورسیر تولید شده است می توان به ماوس گیمینگ M65 RGB ULTRA اشاره کرد. این مدل ماوس به دلیل بهره مندی از قاب آلومینیومی که دارای دوام و مقاومت بالایی است می تواند علاوه بر ضربات احتمالی، در برابر سقوط از ارتفاع نیز مقاومت بالایی از خود نشان دهد! با توجه به برخورداری از وزنه های متعدد که در زیر ماوس تعبیه شده این امکان را خواهید داشت تا در صورت نیاز وزن ماوس را افزایش داده و از تسلط بیشتر بهره مند شوید! در ضمن به دلیل قرارگیری و نوع چیدمان کلیدهای تعبیه شده روی ماوس کاربران قادر خواهند بود بدون هیچ چالشی از آن استفاده کنند. کلیدهای تعبیه شده در این مدل ماوس با توجه به کیفیت بالایی که در اختیار دارند می توانند مدت زمان زیادی را بدون هیچ گونه مشکلی کارکرد داشته باشند. شرکت کورسیر به منظور برقراری ارتباط این مدل ماوس از رابط سیمی بهر برده و با توجه به روکشی از نوع پاراکورد که در ساخت رابط استفاده شده می تواند مدت زمان زیادی بدون آسیب دیدگی برای کاربر کارایی داشته باشد! این مدل ماوس شرکت کورسیر دارای رابط 1.8 متری به منظور آزادی عمل بیشتر بوده و با وجود دکمه های متعدد (8 عدد) که از قابلیت برنامه ریزی برخوردار هستند، کاربر را با هیچ چالشی روبرو نخواهند کرد. با توجه به ابعادی استاندارد و برخورداری از وزنی برابر با 240 گرم نیز می تواند راحتی استفاده را برای کاربر به ارمغان بیاورد!

 

بررسی ماوس گیمینگ Corsair M65 RGB ULTRA

مجهز به سوئیچ های قدرتمند و کفی های تفلونی!

از ویژگی های مهم و مثبتی که شرکت Corsair در طراحی و ساخت ماوس بازی M65 RGB ULTRA مورد استفاده قرار داده می توان به اضافه کردن سوئیچ های QUICKSTRIKE اشاره کرد. این ویژگی باعث می شود تا کاربر هنگام استفاده و انجام بازی های ویدئویی از سریع ترین عملکرد بهره مند شود! در واقع سوئیچ های QUICKSTRIKE به لطف بهره مندی از لولاهای فلزی و فنرها اقدام به برقراری تعادل میان کلیدها کرده تا فاصله میان کلیدهای تعبیه شده و سوئیچ های استفاده شده را به ناچیزترین حد خود برساند! در ضمن سوئیچ های استفاده شده در این ماوس نیز از نوع Omron بوده و با توجه به کیفیت بالایی که در اختیار دارند تبدیل به یکی از محبوب ترین سوئیچ بین ماوس های بازار شده است. طبق اعلام شرکت کورسیر این نوع سوئیچ می تواند طول عمری به مراتب بالاتری را برای کاربر به ارمغان بیاورد. لازم به ذکر است که سوئیچ های استفاده شده در کلیدهای چپ و راست ماوس نسبت به دیگر کلیدها متفاوت بوده و در ساخت آن ها از سوئیچ های اپتیکال (نوری) استفاده شده است!

طراحان خوش ذوق شرکت کورسیر جهت روان تر کردن حرکات M65 RGB ULTRA و فراهم سازی سریع ترین عملکرد گیمر در هنگام انجام بازی های ویدئویی از کفی های PTFE استفاده کرده است. از ویژگی های کفی تعبیه شده می توان به قابلیت رسیدن به کم ترین اصطکاک ممکن، افزایش سرعت پیمایش ماوس تعبیه شده اشاره کرد که قابلیت استفاده بر روی هر سطحی را برای شما فراهم می سازد. کورسیر همچنین جهت زیباسازی سیستم گیمینگ و ایجاد هیجان بیشتر کاربر در ساخت ماوس گیمینگ M65 RGB ULTRA از نورپردازی حرفه ای استفاده کرده است. نورپردازی استفاده شده در این مدل ماوس از نوع RGB بوده و در 2 منطقه مختلف ماوس تعبیه شده است. نورپردازی موجود با توجه به قابلیت پشتیبانی از میلیون ها رنگ همراه با تنظیم به صورت شخصی می تواند به کاربر این امکان را بدهد تا بر حسب سلیقه خود اقدام به تنظیم نوع نورپردازی ماوس کند! طراحان این مدل ماوس در ساخت آن از 8 کلید مختلف که از قابلیت برنامه ریزی برخوردار هستند استفاده کرده اند تا کاربر با هیچ گونه چالش و دردسری روبرو نشود. قابلیت تنظیم نورپردازی و کلیدهای قابل برنامه ریزی ماوس های تولیدی شرکت کورسیر به عهده نرم افزار اختصاصی iCUE است. M65 RGB ULTRA نیز از قائله مستثنی نبوده و با توجه به قابلیت سازگاری با این نرم افزار این امکان را به کاربر خواهد داد تا تمامی جزئیات ماوس را در دست بگیرد. از نمونه امکاناتی که در اختیار کاربران قرار می گیرد می توان به قابلیت تنظیم چینش عملکرد کلیدهای تعبیه شده، تنظیمات شخصی سازی شده نورپردازی، تعیین پروفایل های نورپردازی و قابلیت هماهنگ سازی نورپردازی ماوس با سایر قطعات برند کورسیر (خنک کننده پردازنده، فن و ...) اشاره کرد.

بررسی ماوس گیمینگ Corsair M65 RGB ULTRA

سنسور پیشرفته و نرخ نمونه برداری فوق العاده!

سنسور پیشرفته نیز از دیگر ویژگی ها و امکانات ماوس گیمینگ M65 RGB ULTRA محسوب می شود که توسط مهندسان و طراحان شرکت Corsair طراحی و ساخته شده است! سنسور استفاده شده در این مدل ماوس دقت بی نظیر را برای کاربر به ارمغان آورده تا کاربر هنگام انجام بازی های ویدئویی از سرعت عمل و تسلط بالایی بهره مند باشد! طبق اعلام سایت اصلی شرکت کورسیر استفاده از این سنسور باعث می شود تا ماوس دقت بی نظیر 26000DPI را برای شما فراهم کرده تا یک قدم نسبت به دشمنان و حریفان خود در بازی های ویدئویی جلوتر باشید! از ویژگی های سنسور استفاده شده در این مدل ماوس کورسیر می توان به عملکرد هوشمند آن اشاره کرد. این ویژگی باعث می شود تا دقت موجود در این ماوس بیش از پیش افزایش یابد! در ضمن نرخ نمونه برداری ماوس گیمینگ M65 RGB ULTRA کورسیر برابر با 1000 هرتز است. با توجه به نرخ نمونه برداری بالا می توان گفت که این مدل ماوس هنگام انجام بازی های ویدئویی و یا دیگر کارهای روزمره هیچ گونه لگ و یا تاخیری نخواهد داشت! کورسیر جهت بالا بردن میزان نرخ نمونه برداری از فناوری پردازشی بی نظیر AXON استفاده کرده است. با وجود این فناوری می توان گفت که نرخ نمونه برداری ماوس تا 8 برابر بیشتر شده و به مقدار 8000 هرتز خواهد رسید!

بررسی ماوس گیمینگ Corsair M65 RGB ULTRA

قابلیت تغییر DPI از دیگر ویژگی ها و امکانات موجود در این ماوس محسوب شده و به کاربر این امکان را می دهد تا با توجه به نیازهای خود و نوع فعالیتی که انجام می دهد دقت ماوس را از طریق کلید DPI تعبیه شده در 5 سطح مختلف تغییر دهید! قابلیت تغییر میزان دقت خودکار نیز از دیگر ویژگی های ماوس گیمینگ M65 RGB ULTRA محسوب می شود. این ویژگی با توجه به بهره مندی از قابلیت تشخیص سطح به وجود آمده و ماوس با تشخیص سطح زیر خود و با توجه به میزان ناهمواری و اصطکاک اقدام به تغییر میزان دقت ماوس خواهد کرد! سنسور پیشرفته ای که در ساخت این مدل ماوس به کار رفته باعث شده تا سرعت ردیابی آن به عدد 650 IPS رسیده است! با توجه به شتاب 50 G که در اختیار دارد نیز می تواند گیمرها را یک قدم جلوتر از رقیبان خود قرار دهد! در آخر باید به این نکته اشاره کرد که ماوس M65 RGB ULTRA کورسیر از دیگر ویژگی ها و امکاناتی همچون قابلیت تغییر وزن ماوس، ژیروسکوپ و شتاب سنج نیز برخوردار است! قابلیت تغییر وزن ماوس با توجه به وزنه هایی (3 عدد وزنه) که در زیر ماوس تعبیه می شوند این امکان را به کاربر می دهد تا بر حسب راحتی و میزان تسلط خود اقدام به تنظیم میزان وزن ماوس کند. ژیروسکوپ و شتاب سنج استفاده شده در این ماوس نیز با هدف تشخیص بلند شدن ماوس از روی سطح اضافه شده تا با توجه به برنامه ریزی های از قبل تعیین شده (بعنوان مثال هنگام بلند کردن قسمت راست ماوس از قابلیت پر کردن و یا تعویض خشاب بهره مند خواهید شد) اقدام به اجرای دستورات خواهد کرد.

منبع: corsair