اگر به بازار مانیتورهای گیمینگ سری بزنید، حتماً با محصولات برند AOC مواجه خواهید شد! این شرکت همچنان به توسعه محصولات خود در این بازار ادامه می دهد و در همین راستا یک مانیتور جدید دیگر را با نام کامل AOC AGON AG405UXC معرفی کرده است. این مانیتور با از پنل 2K IPS با سایز 40 اینچ بهره می برد و به طور اختصاصی برای استفادۀ گیمرها طراحی شده است. بیایید به مشخصات این محصول جدید نگاه دقیق تری بیندازیم.

مشخصات مانیتور AOC AG405UXC

مشخصات فنی مانیتور گیمینگ AOC AGON AG405UXC

مانیتور جدید ای او سی با سایز 40 اینچ عرضه شده و قلب تپنده آن را یک پنل IPS با زاویه دید وسیع تشکیل می دهد. این مانیتور رزولوشن 3440x1440 پیکسل را به همراه نسبت تصویر 21:9 به ارمغان می آورد و تراکم پیکسلی 93ppi را ارائه می دهد. این مشخصات تصاویر شارپ و با کیفیت این مانیتور را تضمین می کنند. همچنین مانیتور AOC AGON AG405UXC با بهره بردن از نرخ نوسازی تصویر 144 هرتز و زمان پاسخ دهی 1 میلی ثانیه (MPRT)، لذت تجربه یک گیم پلی سریع و روان را به شما هدیه می دهد!

مانیتور AGON AG405UXC از روشنایی 320 نیت پشتیبانی می کند و 100 درصد از محدوده رنگ sRGB و 89 درصد از محدوده رنگ DCI-P3 را پوشش می دهد. به این ترتیب می توان از دقت رنگ عالی آن مطمئن بود. همچنین این گجت موفق به دریافت استاندارد VESA DisplayHDR 400 نیز شده است که به معنای ارائه کنتراست بهینه شده و پشتیبانی از سطوح مختلف روشنایی است. این فناوری به طبیعی تر شدن تصاویر کمک زیادی می کند و تجربه بصری کاربر را ارتقا می دهد.

بر روی پنل پشتی مانیتور AOC AGON AG405UXC یک پورت DisplayPort 1.4، دو پورت HDMI 2.0 و یک پورت USB 3.2 Type-C تعبیه شده است. پورت تایپ سی از حالت DisplayPort Alt Mode هم پشتیبانی می کند و توانایی شارژدهی با سرعت عالی 90 وات را دارد. سایر امکانات ارتباطی این دستگاه شامل چهار پورت USB 3.2 Gen 1 Type-A می شود که برای اتصال به انواع لوازم جانبی کامپیوتر کاربرد دارند.

مشخصات مانیتور AOC AG405UXC

طراحی ارگونومیک مانیتور گیمینگ AOC AGON AG405UXC باعث می شود تا در هنگام استفاده از آن حس خوشایندی داشته باشید. از جمله امکانات این مانیتور در این زمینه می توان به قابلیت تنظیم ارتفاع پایه و تنظیم شیب عمودی صفحه نمایش اشاره کرد که بهترین زاویه دید را برای شما به ارمغان می آورند. حتی می توانید صفحه این مانیتور را به اندازه 90 درجه بچرخانید و از آن به صورت عمودی استفاده کنید. قابلیت نصب بر روی دیوار یکی دیگر از ویژگی های این گجت در این زمینه است.

مانیتور AOC AGON AG405UXC به منظور ارتقای هر چه بیشتر تجربه گیمینگِ کاربر، به مجموعه ای از امکانات و فناوری های کاربردی مجهز شده است. AMD FreeSync Premium یکی از همین فناوری ها است که باعث می شود تا رفرش ریت مانیتور با کارت گرافیک هماهنگ شود و به این ترتیب از تأخیر در نمایش تصویر جلوگیری به عمل آید. همچنین این مانیتور از قابلیت AOC Game Color برخوردار است که به شما اجازه می دهد تا دما و غلظت رنگ را به دلخواه خود تنظیم کنید. فناوری AOC Shadow Control نیز امکان ارتقای کیفیت نواحی تاریک تصویر را بدون ایجاد کوچکترین افت در نمایش نواحی روشن فراهم می آورد. سایر مشخصات گیمینگ مانیتور AOC AGON AG405UXC شامل موارد زیر می شوند:

  • قابلیت Clear Vision: باعث کاهش نویزها و افزایش میزان شارپ بودن تصویر می شود.
  • نشانه گیر (Crosshair): یک نشانه گیر مجازی را نمایش می دهد تا در هدف گیری دقیق تر عمل کنید.
  • فناوری DCR یا نسبت کنتراست داینامیک: متناسب با نوع محتوای در حال نمایش، نسبت کنتراست را به صورت اتوماتیک بهینه سازی میکند.
  • قابلیت Motion Blur Reduction (MBR): کاهش مات شدن تصویر در جابجایی های سریع
  • فناوری Dynamic Colour Boost (DCB): به منظور ارتقای کیفیت رنگ های اشباع شده کاربرد دارد.
  • قابلیت Flicker-Free: از خستگی و اذیت شدن چشم کاربر در طولانی مدت جلوگیری می کند.

مشخصات مانیتور AOC AG405UXC

در نهایت باید به این نکته اشاره کنیم که مانیتور ای او سی AGON AG405UXC از حالت اختصاصی Game Mode برخوردار است و بهترین کارایی را برای نمایش بازی های روز دنیا ارائه می دهد.

قیمت مانیتور ای او سی AOC AGON AG405UXC

در حال حاضر این مدل مانیتور AOC باقیمت 569.99 پوند در بریتانیا به فروش می رسد. کشورهای عضو اتحادیه اروپا می توانند این محصول را با قیمت 709 یورو تهیه کنند.

منبع: gizmochina