چندین تبلت کوچک با سیستم عامل کروم در بازار هستند که به طور مستقیم با iPad اپل رقابت می کنند. دو تا از بهترین های آن ها Chromebook x2 11 HP و Lenovo's Chromebook Duet 3 هستند. این کروم ‌بوک ‌ها از نظر طراحی بسیار مشابه هستند و مهم ‌ترین وجه تمایز آن قیمت است. Chromebook Duet 3 با قیمت مناسب 300 دلار عرضه می شود، در حالی که Chromebook x2 11 با قیمت 600 دلار یا بیشتر به فروش می رسد. اما آیا مدل HP ارزش پول بیشتر را دارد؟

مقایسه لپ تاپ Lenovo Chromebook Duet 3 با لپ تاپ HP Chromebook x2 11

طراحی

Chromebook Duet 5 ترکیبی از آلومینیوم در امتداد لبه ها و پلاستیک در قاب پشتی است، درحالیکه Chromebook x2 11 تنها از آلومینیوم ساخته شده است. هر دو کروم بوک دارای یک صفحه کلید جدا شدنی هستند که از طرق آهنربا به صفحه نمایش چفت می شود. صفحه کلید ها خیلی کوچک هستند، و شامل دکمه هایی با فاصله کم و و سوئیچ هایی که شل و دقیق نیستند. تنها مزیت صفحه کلید Chromebook x2 11 این است که کلیدها در یک زاویه قرار می گیرند، در حالیکه نسخه کروم بوک Duet 3 اینطور نیست. با این حال تایپ کردن با لپ تاپ HP راحت تر است.

از نظر اتصال و پورت ها، هردو کروم بوک تقریباً یکسان هستند. هر دو با دو پورت USB-C و بدون جک 3.5 میلی ‌متری صدا عرضه می شوند و برای هدفون یا بلندگوهای خارجی از اتصال بلوتوث استفاده می کنند. ضمن اینکه Chromebook x2 11 دارای کارت خوان microSD به همراه یک اسلات سیم کارت برای 4G LTE اختیاری است. علاوه بر این، هر دو تبلت توسط چیپست کوالکام به Wi-Fi 5 و بلوتوث 5.1 محدود شده اند.

در نهایت، هر دو تبلت مجهز به وبکم جلویی 5 مگاپیکسلی هستند که کیفیت زیادی را برای ویدئو کنفرانس ارائه می دهد. و هر دو تبلت دارای یک دوربین جهانی 8 مگابایتی در پنل پشتی خود می باشند.

مقایسه لپ تاپ Lenovo Chromebook Duet 3 با لپ تاپ HP Chromebook x2 11

عملکرد و کارایی

هر دو تبلت بر اساس سیستم روی تراشه (SoC) اسنپدراگون 7c کوالکام ساخته شده اند و Lenovo Chromebook Duet 3 از نسل دوم SoC استفاده می کند، اما تنها تفاوت جزئی ایجاد می کند. حداقل تا آنجا که عملکرد CPU پیش می رود، این دو تبلت به طور مساوی با هم تطابق دارند و هر دو یکسان عمل می کنند. ناگفته نماند که هیچ ‌کدام از تبلت ‌ها برای بازی ‌های اندروید عالی نیستند، اما برای بازی ‌های معمولی بهترین هستند.

صفحه نمایش

به غیر از تفاوت در نسبت ‌های تصویر، نمایشگرهای کروم ‌بوک Duet 3 و Chromebook x2 11 عالی هستند. هر دو دارای یک صفحه نمایش با روشنایی خوب و رنگ ‌های پویا هستند اما نسبت کنتراست ضعیفی دارند. اگر این دو را در کنار هم نگه دارید، به سختی می توانید تفاوت کیفیت را تشخیص دهید. در واقع هر دو کروم بوک مجهز به یک صفحه نمایش 11 اینچی هستند که در Chromebook x2 11 با رزولوشن 2K و در Duet 3 با رزولوشن 2.1K عرضه شده است.
ضمن این که هر دو پنل از یک قلم فعال پشتیبانی می کنند که اختیاری است. بنابراین می توانید در کروم بوک لنوو Duet 3 از قلم استفاده کنید.

قابلیت حمل و جابجایی

وزن Chromebook Duet 3 در مجموع 2.09 پوند است و Duet 3 برابر با 2.27 پوند است. صفحه نمایش کروم بوک Duet 3 با نسبت تصویر غیرعادی 15:9 در مقایسه با کروم بوک x2 11 معمولی 3:2 عرضه می شود که آن را کمی عریض تر و کم عمق تر می کند. هر دو تبلت، دارای حاشیه‌ های نمایشگر یک اندازه هستند و هیچکدام از دیگری کوچکتر نیست. به طور کلی می توان گفت که هر دو تبلت قابلیت حمل بسیار بالایی دارند و به راحتی در کوله پشتی قرار می گیرند.

مقایسه لپ تاپ Lenovo Chromebook Duet 3 با لپ تاپ HP Chromebook x2 11

در ادامه باید بگوییم که Chromebook Duet 3 مجهز به یک باتری 29 وات ساعتی است که در آزمایش ویدیویی که یک تریلر محلی Full HD Avengers را نمایش می ‌دهد، پنج ساعت بیشتر دوام آورد. درحالیکه و Chromebook x2 11 دارای یک باتری 32 وات ساعتی است که در آزمایش وبگردی در برخی از وب ‌سایت ‌های محبوب و پیچیده، بیش از یک ساعت بیشتر دوام آورد.
با این حال، اگرچه هر دو لپ ‌تاپ یک روز کاری از شما پشتیبانی می کنند، اما لنوو برای مدتی طولانی ‌تر شارژدهی خواهد داشت.

منبع: digitaltrends